HELLO WISCONSIN - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Talitha Hunnik - WaarBenJij.nu HELLO WISCONSIN - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Talitha Hunnik - WaarBenJij.nu

HELLO WISCONSIN

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

02 September 2014 | Verenigde Staten, Madison

Hoi allemaal!

Na een week in Madison Wisconsin te zijn leek het me zo onderhand wel eens tijd voor een verslag(je). Ik krijg ondertussen van zoveel mensen de vraag of ik inderdaad elke dag hamburgers eet, hoe het weer is, of alle Amerikanen dik zijn, hoe m'n lessen zijn, etc.

De reis hier naartoe verliep spoedig. Ik vloog van Amsterdam naar Philadelphia, waar ik twee uur de tijd had om door customs etc. te lopen, en dat ging goed. Toen vloog ik door naar Chicago O'hare, waar ik de bus pakte richting Madison. Daar ontmoette ik, heel toevallig, een Nederlands meisje, Madelon, die ook op mijn universiteit studeert! De eerste nacht hebben Madelon en ik in het hostel in Madison geslapen, want het was best laat en ik had geen zin om naar mijn 'dorm' te moeten.

Die dag erna vertrok ik wel richting mijn kamer, wat een beetje een leeg en ongezellig hok was. Inmiddels heb ik dat helemaal aangekleed met heel veel foto's en kaarten. Meer is altijd welkom overig (hint, haha). Mijn 'dorm' ligt aan de lake side. De temperatuur is hier fijner, het uitzicht is mooier en het is prima te bereiken.

Verder heb ik afgelopen week vooral veel dingen geregeld: ik ben naar de Target geweest voor beddengoed etc., ik heb stennis geschopt op het verzekeringskantoor hier omdat ik geen zin heb om dubbel verzekerd te zijn (lang verhaal...), we hadden een heeeeele saaie (doch verplichte) bijeenkomst, en ik heb vooral veel gelopen om de stad te verkennen. Samen met Madelon en mijn andere mede-studenten ben ik ook naar een typische 'house party' geweest, en dat is typisch het Amerika uit de film. Heel American Pie!

Wat betreft de andere vooroordelen: de mensen hier zijn niet dik (heel bijzonder), lopen elke dag in sportkleding, zeggen elke zin 100 keer 'like', je kan inderdaad overal hamburgers en patat kopen maar ook gezonde dingen zoals 'spring rolls'. Alles is wel groter in Amerika - inclusief het onweer zoals we de eerste dag hebben gemerkt. Zo ondertussen begin ik verkouden te raken, aangezien het hier buiten erg warm en vochtig is maar de airco overal zo ongeveer op standje vrieskist staat... Dat lijkt me niet erg gezond. Zometeen even naar de supermarkt om neusspray te halen. Ja inderdaad - je kan hier alles zonder receptje van de arts in de winkel kopen.

Vandaag heb ik mijn eerste les gehad, dat was erg interessant. Ik zit maar met vijf medestudenten in de klas bij dit vak, maar dat is wel leuk! Morgen weer, vanavond huiswerk maken, veel thee drinken en vroeg naar bed. Dan sta ik morgen vast gezond weer op.

Heel veel liefs uit de VS,

Talitha

  • 03 September 2014 - 00:01

    Adinda:

    Wat fijn om dit te lezen, zo vlak voor het slapen gaan!
    Ik ben super trots op je. Hou van jou! Dikke kus Adinda

  • 03 September 2014 - 00:02

    Talitha Hunnik:

    Ja het werd wel tijd voor een post he lieve yup! :D ik ben ook heeeeel trots op jou! Hele dikke kus, hou heel veel van je en slaap lekker <3<3<3

  • 03 September 2014 - 10:17

    Chantal:

    Lieve Talitha,

    Leuk om je verslag te lezen.Heb je al wat van de omgeving gezien? Hier wordt het eindelijk ook mooi weer. Ik ben zelf ook snot verkouden door de weer wisselingen en de airco op kantoor (bah).
    Wat is je adres in Amerika, dan kunnen we een kaartje sturen om je kamer op te vrolijken.

    Liefs Chantal (en natuurlijk Eric en Marit)


  • 03 September 2014 - 17:11

    Hans:

    Talitha,

    Prachtig verhaal, ik zie uit naar meer.

    Groeten en een goede gezondheid,

    Hans en Sonja

  • 03 September 2014 - 19:01

    Rieke:

    Lieve tal,

    Leuk om je verhaaltje te lezen!!:) blij dat je zo snel je weg en plekje hebt gevonden nu de verkoudheid nog even de baas worden!:)
    Geniet ervan skattie!!

    ❤️

  • 04 September 2014 - 19:32

    Patricia:

    Lieve Talith,

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen!

    Hopelijk snel weer fit en liefs,
    Patricia

  • 04 September 2014 - 23:53

    Talitha Hunnik:

    Super lief jullie reacties! Ik heb nog niet veel van de omgeving gezien, maar een weekendje Chicago staat zeker op de planning :) nu eerst maar even wennen aan het studeren hier. Hier mijn adres:

    Talitha Hunnik
    106 LaFollette Adams
    1520 Tripp Circle
    Madison, WI 53706-1282

    M'n verkoudheid is zo goed als weg, heel fijn!!! Komt inderdaad door de airco en er heerst hier van alles. Ik zal binnenkort ook even wat foto's maken ;)

    Liefs! Xxxx

  • 05 September 2014 - 08:23

    Manon:

    Leuk om te lezen!! Kan je ook ergens zelf koken? Fijn dat je iemand tegen bent gekomen van je universiteit!
    Veel plezier xxxxxxxx

  • 05 September 2014 - 18:30

    Tamara:

    wat fijn tal! klinkt allemaal goed, en herkenbaar ja like, you know, like a ... om gek
    van te worden
    Liefs xx

  • 05 September 2014 - 23:24

    Evie En Rene Sipkes:

    Hoi Lieve Talitha,

    Met heel veel plezier je reisverslag gelezen, wordt natuurlijk ook op de hoogte gehouden door Thimo
    we willen wel meer ... geniet ervan en succes met je studie
    XXX








    1

  • 07 September 2014 - 10:17

    Rudolf:

    Lief nichtje,

    Ik blijf me altijd verwonderen hoe snel en comfortabel je aanpast in een ander land. Je wordt later nog een echte expat. Is het echt zo dat ze in Amerika ontbijten met chips? En dat je alles zonder recept bij de drugstore kan kopen is natuurlijk wel lekker makkelijk....misschien bedenk ik wel een lijstje ;-)
    Gisteren had ik voor de tweede keer mijn workshop 'Communiceren met de pers' Ging heel goed (waardering gemiddeld een 8) binnenkort ga ik er weer drie doen....

    Verder zijn Olivier en Alma druk met hun studie/school en Rosite met 'Billy Elliot'. Trouwens, jij kan eerder een Amerikaanse filmpremière zien dan wij...cool.

    Veel plezier daar met je nieuwe vrienden!

    groeten en warme omarmingen enzo

    Rudolf

  • 22 September 2014 - 07:22

    Talitha Hunnik:

    Hoi lieve Rudolf!

    Een late reactie van mij. Ze ontbijten niet met chips maar dat krijg je wel bij je lunch als je een broodje bestelt. Heel gezond ;) Wat fijn dat je workshop goed ging!

    Groetjes aan Alma, Olivier en Rosite!

    Liefs uit de USA

  • 22 September 2014 - 07:23

    Talitha Hunnik:

    Oh en Manon - ik kan hier zelf koken maar het is niet echt een uitgebreide keuken hihi. Hoe is het daar? Voor de rest: ik ga nu een nieuwe blog schrijven! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 19240

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Semester Abroad at UW-Madison

25 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Guatemala 2012

Landen bezocht: