My first few weeks in "the Badger State" - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Talitha Hunnik - WaarBenJij.nu My first few weeks in "the Badger State" - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Talitha Hunnik - WaarBenJij.nu

My first few weeks in "the Badger State"

Blijf op de hoogte en volg Talitha

22 September 2014 | Verenigde Staten, Madison

Wat vliegt de tijd! Ik ben alweer bijna een maand in "the Badger State". Wisconsin staat overigens ook bekend als "the Cheese State", alhoewel ik niet kan zeggen dat ik het daar helemaal mee eens ben. Maar aangezien kaas zo ongeveer mijn lievelingseten is, ik uit Nederland kom, en ik in een kaaswinkel heb gewerkt ben ik toch wat bevooroordeeld. De kaaswinkel hier, vlakbij the Capitol, verkoopt overigens wel lekkere kaas (alleen duur!). Tot nu toe heb ik 'Kraft single slices' gekocht in de supermarkt, maar dat lijkt absoluut niet op kaas, en iets wat ze parmezaan noemen. Is dus ook geen parmezaan.

Goed, genoeg over kaas. De eerste weken college zijn goed verlopen. De werkdruk ligt hoog, maar ik had niet anders verwacht met vier vakken tegelijkertijd. Twee vakken volg ik voornamelijk met PhD studenten, maar het niveau is vergelijkbaar met het niveau van mijn vakken in Nederland. De andere twee vakken zijn een stuk makkelijker, op zich is dat fijn, maar aangezien mijn medestudenten bij één van deze twee vakken vooral eerste en tweede jaars zijn ga ik daarvoor een 'Independent Study' doen met mijn docente. Dat houdt in dat ik zelf een research proposal heb geschreven, waarin staat wat ik precies wil onderzoeken etc. Het gaat over 'Indianen', heel interessant!

Afgelopen weekend was er een American Football wedstrijd in Camp Randall, de 'Badgers' (het team van mijn universiteit hier) speelden geloof ik tegen Illinois State University. Ik ben niet naar de wedstrijd geweest, maar aangezien er 80.000 mensen in het stadion passen moet ik dat volgende keer wel doen! De hele stad is dan in rep en roer. Volgende week ga ik naar een honkbal wedstrijd in Milwuakee. Ik ben heel benieuwd.

Mijn kamer wordt steeds vrolijker met de leuke kaartjes die ik tot nu toe heb ontvangen. Dankjulliewel! Dan voelt het toch wat meer als 'thuis', maar ik moet zeggen dat ik me snel acclimatiseer. Dat komt voor het grootste deel omdat ik al veel leuke mensen heb ontmoet, en omdat ik weet dat Thimo mij in november komt bezoeken. Daar heb ik zoooooo veel zin in!!!

Het lijkt me wel leuk om een lijstje te maken met welke stereotypen wel/niet kloppen, misschien kunnen jullie een aantal opnoemen?

Lots of love from the States,

Talitha (or 'T')

  • 22 September 2014 - 10:42

    Manon:

    Hey Tal,
    Leuk verhaal weer :) hoe groot zijn de hamburgers echt?
    Xxxxxx

  • 22 September 2014 - 12:44

    Rosite:

    Hoihoi, leuk om zo op de hoogte te blijven van je wedervaardigheden aan de overkant van de Grote Plas! Is het een idee om deze blogs ook naar mijn zus Clara te sturen? Bij 'stereotypen' moet ik meteen aan haar interessegebied denken. Ik denk dat ze het heel leuk zou vinden. Ik zal je haar mailadres even niet-openbaar doorgeven; kijk maar!

  • 22 September 2014 - 20:04

    Chantal:

    Hoi Talitha,

    Jammer dat de kaas te duur is en/of niet lekker is. Misschien kan Thimo een pakketje kaas mee smokkelen in zijn koffer. Het lijkt ons leuk om een honkbal wedstrijd mee te maken. eten ze dan echt allemaal hotdogs en popcorn tijdens de wedstrijd?
    Heb je al mensen in de supermarkt gezien die voor de schappen staan met kortingsbonnetjes ? (programma bij TLC). Krijgen de Amerikaanse meiden allemaal een nose job voor een verjaardag?
    Liefs van EMC

    ps onze kaart is onderweg

  • 24 September 2014 - 09:55

    Patricia:

    He Tal,

    Ik lees je belevenissen met veel plezier! Klopt het dat elke tiener daar een (grote) auto heeft? :)

    Liefs,
    Patricia

  • 25 September 2014 - 12:18

    Melanie:

    Hi Tahiti!

    Zal ik een stuk lekkere kaas mogen meenemen in december?;)

    XOXO M.

  • 29 September 2014 - 22:53

    Rudolf:

    Hoi Talitha,

    Weer een leuk verslag! Hoe zit het met de seizoenen in Wisconsin. We kijken vaak naar The 70 show en het lijkt nooit koud te zijn in Wisconsin. Het is natuurlijk ook een sitcom, maar toch. Hier wordt het mooi herfst; de nachten zijn lekker fris. Er zijn natuurlijk cultuurverschillen tussen de States en Nederland, maar hoe zit het met je medestudenten die overal vandaan komen.

    Wat doen de amerikanen tegen mollen?

    Lieve groet Rudolf

  • 09 Oktober 2014 - 22:27

    Annet:

    Hoi Talitha, Fijn om te lezen dat het goed gaat en wat leuk dat Thimo naar je toekomt! Succes met de studie. Vooroordelen? Amerikanen vinden al snel iets Great, hebben slechte smaak qua kleding & eten, zijn jaloers op onze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 19231

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Semester Abroad at UW-Madison

25 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Guatemala 2012

Landen bezocht: